2006/02/24

Virginia Satir

在紓緩治療部也工作了好一段日子,今天突然想想,如果還有很多的心願未了,叫你怎樣離開?如果我還未比賽,如果我還未續約,還未讀碩士,還未結婚生仔‧‧‧明天就要死去,那麼,我這一生有什麼意義?

昨天開了一個感人的case conference, 先是sharing session,雖然這次不是edvidence based 的 sharing,但我真覺得很有意思和真切。後是歡送廖修女,雖然我並不認識她,但我覺得她一定是個好人,也覺人生實在太無奈,疾病實在太可怕。

’I need TIME to adjust to change’, it’s so true for everyone...... but well, I always thought I’ve Adjustment Disorder!!

From Virginia Satir:
I want to love you without clutching,
Appreciate you without judging,
Join you without invading,
Invite you without demanding,
Leave you without guilt,
Criticize you without blaming,
And help you without insulting,
If I can have the same from you,
Then we can truly meet and enrich each other........






Well, but "Where are YOU ?"

沒有留言: